1. (2) Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon: a) Použije se národní úprava. b) Rozhodne o použití svým usnesením vláda. c) Použije se mezinárodní smlouva. 2. (31) Povinné subjekty podle zákona o svobodném přístupu k informacím: a) Musí do 1. března zaslat údaje o počtu vyřízených a obdržených žádostí o poskytnutí informace za minulý kalendářní rok na Ministerstvo vnitra. b) Musí vždy do 1. března zveřejnit výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací. c) Musí do 1. března zveřejnit všechny poskytnuté informace za minulý kalendářní rok v Národním katalogu otevřených dat. 3. (36) Povinnost zajistit si atestaci dlouhodobého řízení informačních systémů veřejné správy se nevztahuje na: a) Centrální orgány státní správy. b) Obce, které vykonávají přenesenou působnost pouze v základním rozsahu. c) Orgány veřejné správy, které mají vytvořenu a vydánu informační koncepci orgánu veřejné správy, uplatňují ji v praxi a vyhodnocují její dodržování. 4. (39) Za závažné zjištění z vykonaných finančních kontrol se podle zákona o finanční kontrole považuje: a) Zjištění, na jehož základě kontrolní orgán oznámil podle zvláštního právního předpisu státnímu zástupci nebo policejním orgánům skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin. b) Zjištění neoprávněného použití, zadržení, ztráty nebo poškození veřejných prostředků v hodnotě přesahující 50 000 Kč. c) Zjištění, na jehož základě kontrolní orgán zahájil řízení o přestupku. 5. (40) Ke změně názvu obce dává souhlas: a) Soud na základě žádosti podepsané nadpoloviční většinou všech členů zastupitelstva obce. b) Krajský úřad na návrh starosty obce. c) Ministerstvo vnitra na návrh obce. 6. (53) Při projednání návrhů se Ústavní soud: a) Musí vždy řídit pořadím, v němž mu návrhy došly. b) Nemusí řídit pořadím, v němž mu návrhy došly, jestliže se usnese, že věc, které se některý návrh týká, je naléhavá. c) Nemusí řídit pořadím, v němž mu návrhy došly, pokud přednostním projednáním svůj návrh podmíní Poslanecká sněmovna nebo Senát Parlamentu; o upřednostnění návrhu sepíší zápis. 7. (75) Koordinační úloha pro oblast státní služby je podle zákona o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy svěřena: a) Úřadu vlády České republiky. b) Ministerstvu práce a sociálních věcí. c) Ministerstvu vnitra. 8. (93) Občané mají podle Listiny základních práv a svobod právo na: a) Bezplatné vzdělání v základních a středních školách, ne však na vysokých školách. b) Bezplatné vzdělání v základních a středních školách, podle schopností občana a možností společnosti též na vysokých školách. c) Bezplatné vzdělání v základních, středních a vysokých školách. 9. (96) Právo na zvýšenou ochranu zdraví při práci a na zvláštní pracovní podmínky mají podle Listiny základních práv a svobod: a) Osoby zdravotně postižené a těhotné ženy. b) Ženy, mladiství a osoby zdravotně postižené. c) Děti a osoby zdravotně postižené. 10. (104) Listina základních práv a svobod v čl. 30 stanoví, že každý, kdo je v hmotné nouzi, má právo na takovou pomoc, která: a) Je nezbytná pro zajištění základních životních podmínek. b) Je nezbytná pro zajištění základních životních podmínek, pokud si stav hmotné nouze nezpůsobil sám svým protiprávním nebo neodpovědným jednáním. c) Zajišťuje přiměřené hmotné zabezpečení vzhledem k jeho potřebám. 11. (108) Listina základních práv a svobod jako právo občanů příslušejících k národnostním a etnickým menšinám výslovně nezmiňuje: a) Právo užívat jejich jazyka v úředním styku. b) Právo na vzdělání v jejich jazyku. c) Právo na zastoupení v zákonodárných orgánech. 12. (122) Při výkonu služby státní zaměstnanec zachovává věrnost: a) Evropské unii. b) Služebnímu orgánu. c) České republice. 13. (128) Státní zaměstnanec nesmí splnit příkaz: a) Spáchal-li by jeho splněním trestný čin nebo správní delikt. b) Má-li za to, že příkaz je v rozporu s právním předpisem nebo služebním předpisem. c) Má-li za to, že příkaz nepatří do oboru služby, v němž vykonává službu. 14. (130) Stížnost podle zákona o státní službě musí státní zaměstnanec podat nejpozději do: a) 14 dnů ode dne, kdy se dozvěděl o skutečnosti, která je předmětem stížnosti. b) 30 dnů ode dne, kdy se dozvěděl o skutečnosti, která je předmětem stížnosti. c) 60 dnů ode dne, kdy se dozvěděl o skutečnosti, která je předmětem stížnosti. 15. (143) Nárok na odbytné vzniká státnímu zaměstnanci: a) Při každém skončení služebního poměru. b) V případě skončení služebního poměru na dobu neurčitou, který trval alespoň jeden rok. c) V případě skončení služebního poměru na dobu neurčitou z důvodu marného uplynutí doby zařazení mimo výkon služby z organizačních důvodů. 16. (151) Odvolacím orgánem v řízení ve věcech služby je: a) Ministr. b) Nadřízený služební orgán. c) Personální ředitel sekce pro státní službu. 17. (155) Písemné napomenutí za porušení povinností státního zaměstnance lze uložit nejpozději do: a) 6 měsíců ode dne, kdy k porušení povinnosti došlo. b) 12 měsíců ode dne, kdy k porušení povinnosti došlo. c) 3 let ode dne, kdy k porušení povinnosti došlo. 18. (159) Podstatnou náležitostí pracovní smlouvy je: a) Ujednání o pracovní době. b) Výše odměny za práci. c) Druh práce. 19. (168) Ohledně podmínek ubytování zaměstnance zaměstnavatele z jiného členského státu Evropské unie vyslaného k výkonu práce v rámci nadnárodního poskytování služeb na území České republiky, pokud jej zaměstnavatel poskytuje zaměstnanci, se na něho právní úprava České republiky vztahuje: a) Jen pokud nejsou práva vyplývající z právních předpisů členského státu Evropské unie, z něhož byl zaměstnanec vyslán k výkonu práce v rámci nadnárodního poskytování služeb, pro něho výhodnější. b) Vždy. c) Pokud s tím zaměstnanec souhlasí. 20. (170) Peněžité plnění poskytované zaměstnanci za práci vykonanou na základě dohody o provedení práce se podle zákoníku práce nazývá: a) Mzda. b) Plat. c) Odměna z dohody. 21. (174) Ve věcech náhrady škody podle zákona o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem jménem státu jednají: a) Obecní a krajské úřady. b) Ministerstva a jiné ústřední správní úřady. c) Zastupitelstva územních samosprávných celků. 22. (178) Petice je zákonem o právu petičním vymezena jako: a) Žádost, návrh nebo stížnost ve věci veřejného nebo jiného společného zájmu. b) Zvláštní forma odvolání proti rozhodnutí správního úřadu. c) Podnět skupiny občanů adresovaný Parlamentu. 23. (205) Vládní CERT podle zákona o kybernetické bezpečnosti: a) Vyhodnocuje údaje o kybernetických bezpečnostních událostech a kybernetických bezpečnostních incidentech z kritické informační infrastruktury, informačního systému základní služby, významných informačních systémů a dalších informačních systémů veřejné správy. b) Předkládá kontrolnímu orgánu zprávu o činnosti Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost. Zpráva o činnosti Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost je výhradně technického rázu, jelikož kybernetická bezpečnost je ryze technickým tématem. Vládní CERT zde zodpovídá za informovanost čelních představitelů ČR v oblasti kybernetické bezpečnosti. c) Přijímá oznámení kontaktních údajů od poskytovatelů digitální služby a poskytovatelů služby elektronických komunikací a tyto údaje eviduje a uchovává. 24. (228) Stát: a) Není právnickou osobou. b) Je právnickou osobou, pokud vystupuje v právních vztazích. c) Je právnickou osobou pouze z pohledu práva Evropské unie. 25. (237) Namítat podjatost kontrolujícího nebo přizvané osoby je/jsou podle kontrolního řádu oprávněna/oprávněny: a) Pouze kontrolovaná osoba. b) Kontrolovaná osoba a v zákonem stanovených případech též povinná osoba. c) Všechny osoby zúčastněné na kontrole. 26. (239) Přizvaná osoba má podle kontrolního řádu povinnost: a) Podepsat protokol o kontrole. b) Zachovávat mlčenlivost. c) Vyřizovat námitky proti kontrolním zjištěním. 27. (244) Taktickou informací podle zákona o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti je utajovaná informace: a) Pro utajování bojových operací a taktických zákroků Armády České republiky. b) S krátkou dobou trvání důvodu utajení. c) S dlouhou dobou trvání důvodu utajení. 28. (251) Dle správního řádu se uložená písemnost považuje za doručenou, jestliže si ji adresát nevyzvedne: a) Ve lhůtě 15 dnů ode dne, kdy byla uložena. b) Ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byla k vyzvednutí připravena. c) Ve lhůtě 7 dnů ode dne, kdy byla k vyzvednutí připravena. 29. (262) V přezkumném řízení lze zrušit nezákonné rozhodnutí: a) Do 1 roku ode dne právní moci rozhodnutí. b) Do 15 měsíců ode dne právní moci rozhodnutí. c) Do 3 let ode dne právní moci rozhodnutí. 30. (269) Vnitřní předpis správního úřadu stanovující základní pravidla pro manipulaci s dokumenty a skartační řízení se nazývá: a) Zákon o archivnictví a spisové službě. b) Spisový řád. c) Kancelářský řád.